Kamionról vasútra! – Az Európai autómentes nap kapcsán elgondolkozhatnánk valóban európai teher(autó)mentes napjainkon és éveinken…
Legalább csak elgondolkozni… Ez valóban „európai” lenne!
Ösztönzésül íme a Levegő Munkacsoport kampánya: – Kamionról vasútra!
Mivel egyetértésünk határtalan, így magunk is szívesen hírleljük támogatólag a célkitűzéseiket.
Nekünk szegedieknek, akik több, mint négy fölöslegesen elszennyezett éven át nyögtük a Kelet-Balkán (Olájország és Bulgária) elsietett EU-csatlakozását, megötszörözött átmenő teherforgalommal, könnyű megértenünk, mit szenvednek, akiket a teherforgalom terhel.
A „Kamionról vasútra!” kampányban a Levegő Munkacsoport a gazdasági szabályozórendszer és a közlekedési infrastruktúra átalakításáért, egy olyan Magyarországért dolgozik, melyben a teherszállítás káros mellékhatásai nem veszélyeztetik embertársaink életét, környezetünk állapotát.
„Ma a nehéz tehergépkocsik üzemeltetői csak egy részét fizetik meg annak, amibe a közúti szállítási infrastruktúra fenntartása kerül, és semmit abból a környezeti és egészségi kárból, amit okoznak. Ellenben: A tehergépkocsik üzemeltetői minden magyar állampolgártól évente mintegy 100 ezer forint támogatást kapnak ajándékba.” – Hangzik a Levegő Munkacsoport ébresztője. – „Ezen kell változtatni, mégpedig úgy, hogy az állam és az önkormányzatok bevezetik a kamionok kilométer- és szennyezésarányos útdíját.
Az útdíj értelme az, hogy minden fuvarozó annak arányában vesz részt az úthálózat fenntartásában, amennyire használja azt, továbbá annak arányában járul hozzá a közlekedési környezetszennyezés csökkentésének finanszírozásához, amekkora zajt csap és amilyen mértékben szennyezi a levegőt. Ezáltal ösztönözve van arra, hogy minél kevésbé szennyező járművet használjon, és a lehető legszervezettebben, a legkisebb futásteljesítménnyel juttassa az árut a célba.”
Elgondolkodtató kérdések:
- Miért nyeljük le a mások szennyét, füstjét? (Ha a dohányosokat ki lehet utál(tat)ni mindenhonnan…)
- Ha lenyeljük, hát miért nem fizettetjük meg velük az okozott kárt? (Kinek üzlet velünk lenyeletni?)
- Miért tűrjük el, hogy a kárunkon mások (egyebek között magyarokat ma is sanyargató olájok) tovább gazdagodjanak?
És végül…
- Ha mindezt eltűrtük eddig, hát miért nem változtatunk rajta most?! Hány magyar halál kell még az ébredéshez?!
Hát bizony teher-fronton igazán van min gondolkodnunk…
Hasznos merengést!
és
Szöbb Jövendőt!
kíván
a Szögedi Védegylet
nevében
Dr Szabó László
elnök
Ajánlott oldalak: „Kamionról vasútra!” – Levegő Munkacsoport
Maros-menti Halálút – Öntömjén helyett számvetést várnak Botkától a városvédők (DM)
Rádió hangfölvételekkel és TV-fölvételekkel…
Dr. Szabó László nyilatkozata (Rádió 88, 2011-04-18)
Ajánlott olvasmány még:
Szeged balvezetése természetesen azóta sem tett ezügyben (sem) lépéseket…
Véderdők, járgányváltók (P+R), kerékpáros, vagy éppen gyalogos híd, füstmentes belváros – milyen messze vagyunk mindettől Szegeden!
Végül is, nincs ezen mit csodálkozni! Ilyen egy Város, melynek gyüttmönt vezetőit nem érdekli más, csak a saját hatalmuk. Ilyen egy Város, melynek vezetői nem ismerik városuk múltját sem, így nincsen igazán elképzelésük annak szebb jövőjéről sem. Ilyen egy Város, melyet nem szeretnek a vezetői. És végtére is: Ilyen egy Város, melynek polgárai – talán jobbak híján(?) – újraválasztják teljesen alkalmatlan és őket csak kihasználó balvezetőiket…
Dr Sz L
Átfogó hosszú távú környezetvédelmi fejlesztési terv Szegeden és Újszegeden
- Rádiófölvétel: 2007, Föld Napján
Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...