Az Európai Autómentes Nap – autómentes világnap – European Car Free Day – 1998 óta minden évben Föld (szeptember) hava 22.-én tartatik. Utóbb Európai Mobilitási Hétté nőtte már ki magát…
Az EU nagyokosainak ezen kellene rugózzanak a puncos fiúk meg a kétpöcsű lányok világraszóló gondjai helyett !!! E rendezvénysorozat hivatott erősíteni a környezettudatosságot, felhívva a figyelmet a megnövekedett gépforgalom okozta környezeti, baleseti és városképi veszélyekre, gondokra.
A mai esős nap nemigen kedvez a gyalogosságot választóknak…
De ahogyan úgy negyven éve már az Élet és Tudomány is cikkezett róla, érdekes egy kicsit elgndolkodni róla, ha a kerékpár fejlesztésére annyi erőforrást (pénzt és egyebet) szánt volna a világ, mint a gépjárművek fejlesztésére, micsoda csodákon tekerhetnénk ma?! Természetesen széltől óvott burokban, napelemes födéllel és rendkívül hatékony teker-szerkezettel…
Jómagam hajdan Szegeden 13 tüntetést, kerékpáros fölvonulást is szerveztem a belváros autómentességéért. Ez azóta sem valósult meg. A balvezetés csak a káoszt fokozta.
Átfogó hosszú távú környezetvédelmi fejlesztési terv Szegeden és Újszegeden
- Rádiófölvétel: 2007, Föld Napján
Ajánlott olvasmány még környezetvédelem, légszennyezés és önvédelem vonatkozásában: Környezetvédelem – www.ujszeged.hu valamint a Lélegzet – a Levegő Munkacsoport lapja. Pl.: Kivéve a közúti fuvarozók …
Ha már az autómentesség gondot okozna, hát érdemes beszélni az autósoknak is kedvezőbb TEHER(AUTÓ)MENTES UTAKról ! Terelhetnénk vissza a teherforgalmat a régi jó vasútra. Környezetkímélőbb és balesetmentesebb is lenne ! Sőt még gazdaságosabb is !!! Hiszen… kevesen tudják, de egy tehergépkocsi kb. 10 000-szer több kárt tesz az útburkolatban, mint egy hétköznapi személygépkocsi !!! No és az utakban okozott kárt kifizeti ?!
Ízelítő e témából itt: KAMIONRÓL VASÚTRA! – TEHER(AUTÓ)MENTES ORSZÁGUTAK?
Az útdíj értelme az lenne, hogy minden fuvarozó annak arányában vesz részt az úthálózat fenntartásában, amennyire használja és rongálja azt, továbbá annak arányában járul hozzá a közlekedési környezetszennyezés csökkentésének finanszírozásához, amekkora zajt csap és amilyen mértékben szennyezi a levegőt. Ezáltal ösztönözve van arra, hogy minél kevésbé szennyező járművet használjon, és a lehető legszervezettebben, a legkisebb futásteljesítménnyel juttassa az árut a célba. A hosszú távon vonatoztat, ahol meg nincs vonat, ott fuvaroz majd közúton…
Így tenne egy intelligens társadalom…
Elgondolkodtató kérdések:
- Miért nyeljük le a mások szennyét, füstjét? (Ha a dohányosokat ki lehet utál(tat)ni mindenhonnan…)
- Ha lenyeljük, hát miért nem fizettetjük meg velük az okozott kárt? (Kinek üzlet velünk lenyeletni?)
- Miért tűrjük el, hogy a kárunkon mások, mint pl. az átutazó teherszállítók (egyebek között magyarokat ma is sanyargató oláhok) tovább gazdagodjanak?
És végül…
- Ha mindezt eltűrtük eddig, hát miért nem változtatunk rajta most?! Hány magyar halál kell még az ébredéshez?!
Hát bizony teher-fronton igazán van min gondolkodnunk…
Hasznos merengést!
és
Szöbb Jövendőt!
Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...