Scroll To Top

Épített értékeiben él a Nemzet.
A hazafiság minimuma épület-örökségünk védelme.

Fizetős parkolás a Város lakói ellenében

A Város lakóinak sanyargatására sok mód adódik.
Az egyik ilyen a parkolás megfizettetése. A legtöbb magyar kisvárosban máig se szednek ilyen sarcot.
A honi nagyvárosoknak ez remek többletbevétel. Az igazi kérdés persze az, hogy a fizetésért jár e valamilyen szolgáltatás ?! A rendszerváltozás éveiben Szegeden még élő emberek szedték a sápot. A negyed meg fél órákat elengedve, széleskörű tájékoztatást is adva (a parkoláshoz is) az érkezőknek és a járművekre valóban vigyázva, a területre fölügyelve.
Ma a kátyúrengetegben parkoló kocsik között fölügyelő legfeljebb csak a sanyargatás érdekében forgolódik… Sikerült lenullázni a szolgáltatást és maximalizálni a lakosság sanyargatását.

Dehát miért is kelljen bárkinek jól éreznie magát Szegeden ?!
Ez a kiváltság a Város balvezetőié. A parkolóbotrány, haverok-buli-csanda, minden belefér. Vastag a bőr és kevés a közérzékenység. No persze, ha egy érzéketlen vezető csak kampányolni jár a nép közé, ott ki-kimarad négy-öt év…

Ha valaki pedig még azt hinné vagy tán állítaná, hogy mindez a forgalom csökkentését szolgálná, az téved vagy célzatosan hazudik. A járgányváltók (P+R) rendszerét már vagy negyedszázada ki kellett volna alakítani Szegeden. magam ezt képviselőként többször indítványoztam is.

SZEGED ÁTFOGÓ HOSSZÚ TÁVÚ KÖRNYEZETVÉDELMI FEJLESZTÉSI TERVE 2007

A balvezetés önkénye az ilyen járgányváltó (P+R) terveimet még a napirendről is leszavazta !!!

pl. ezt is : Szeged Város P+R rendszerének kialakítása
(P+R : A fejlett országokban jól működő forgalom-terheléstől mentesítő „járgányváltó” rendszer.)

A parkolási sápszedést a szegedi balvezetés még tovább fokozta.

A Város balvezetése tavaly nyáron fizetőssé tette a parkolást Újszegeden is. De nem csak ott, hanem Szegeden is a körútön túlra 2-3 utcányival tovább terjesztette a zónát, és ezzel egyidejűleg meg is emelte a parkolási díjakat is (legalább 100-150 forinttal). Vélhetően emiatt lett fizetős az Árkádban a parkolás (ezzel egyidejűleg vezették be ott is), hogy a sok ember, aki már nem tud ott a környéken parkolni ingyen, ne álljanak föl mind inkább az Árkádba. Először is még tovább lassult a közlekedés az Árkádban a sorompók miatt, de hatalmas is volt a káosz mert sok ember kifelé menet azt feltételezte, hogy a sorompónál tud fizetni, de mikor megláttak a sor elején, hogy nem tudnak, megfordulni már nem tudtak hely szűkében, így a kocsit otthagyva sétáltak el az automatához fizetni, ezzel még tovább föltartva a forgalmat. Ezzel az is a probléma, hogyha valaki pl 50 percet volt bent, és még ingyenes lett volna neki (mert kevesebbet parkolt mint egy óra) emiatt a sor miatt ő is átcsúszhat fizetős parkolásba, és sétálhat el ő is az automatába fizetni, ott hagyva az autóját a sorban (ha egyedül van).

A városvezetői vérszívásban jellemző alamusziság, hogy a Mars tér környékén szombaton is fizetőssé tette a parkolást, hogy a piacra járó nyugdíjasokról még egy bőrt lehúzzon. Szombaton 8-tól délig, vagyis a piaci bevásárlás óráiban fizetős lett a parkolás a Mars tér körüli utcákban is, hogy a legszegényebbeken még többet keressen. Persze, az még jobb, ha elsőre a polgár nem is tud róla, mert úgy még a bírságot is besarcolhatják ! Ezt is az önfényező szegedi rezsim tette és teszi a nyugdíjasokért ! Bizonyára ezzel is a fölvilágosult és tájékozott nyugdíjasok szavazataira hajtanak…

No persze, aki sose jár piacra, annak nem fáj !
Aki a politikai tőkéjén meg annak busás hozadékán ücsörök, az piacra nem jár…
De ezt az aljasságot valaki mégis csak kieszelte ! Egy olyan városban, ahol a hétvége nem fizetős sehol se, egyszer csak éppen a piac körzetében azzá válik ! A tanulópénzt pedig minden ábrándos, jóhiszemű bérből élő polgárral és a kisnyugdíjassal is megfizettetik !!!

Ajánlott olvasmány :

Szeged Város P+R rendszerének kialakítása
(P+R : A fejlett országokban jól működő forgalom-terheléstől mentesítő „járgányváltó” rendszer.)

A részecskeszennyezés veszélyesebb, mint gondoltuk

A RÉSZECSKESZENNYEZÉS VESZÉLYESEBB, MINT GONDOLTUK

KAMIONRÓL VASÚTRA! – TEHER(AUTÓ)MENTES ORSZÁGUTAK?

Ossza meg:

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Dr. Szabó László

Dr. Szabó László - a Szögedi Védegylet alapítója és elnöke, a 2019-es választás egyetlen tősgyökös szögedi polgármesteri jelöltje

Ady szavaival élünk és túlélünk:

Most perc-emberkék dáridója tart,
De építésre készen a kövünk,
Nagyot végezni mégis mi jövünk.
Nagyot és szépet, emberit s magyart.

Ady Endre 1908-ban, 31 évesen (Székely Aladár felvételén)