A német csodafegyver tavasza – 1944! Sokan kétségbe vonták, kínlódva nevették a „csodafegyver” várását…
Aztán a világháború után az összes német hadmérnököt elsőbbséggel az USA-ba „mentették”. Egy fél évszázad múltán pedig kiderült, a „csodafegyver” létezett!
1944 Kikelet (március) hava elsején repült először a Horten Ho 229 – a Horten fivérek által tervezett – csupaszárny repülőgép. Szárnyai csupa fából, a törzsében két sugárhajtóművel…
Ez volt a(z egyik) német csodafegyver, mely gyártásának megkezdéséig jutott, bevetésre nem került.
A Horten fivérek a világon az első lopakodóként csupaszárny repülőgépet terveztek, amit sugárhajtóművek hajtottak. A repülőgépet a tervezői után Ho 229-nek nevezték el, de ismert a gyártója utáni Go 229 megnevezéssel is…
A Ho 229 (Go 229) – német lopakodó – 1944 (Hitler’s Stealth Fighter)
A prototípusok legyártását nehezítették a szövetséges bombázások, a BMW 003 sugárhajtómű legyártása tervezési és gyártási okok miatt egyre többet késett, ezért a gépet át kellett tervezni a Jumbo 004 használatához.
Szakértők állítják, hogy annyira újszerű volt ez a csúcstechnológia, hogy valóban fordíthatott volna a háború menetén…
Vonalas háromnézeti ábra
A gyártás megindulása után a gyárat a szövetségesek elfoglalták és a félkész repülőgépeket az Egyesült Államokba és a Szovjetunióba szállították…
Ma az egyetlen fennmaradt példány az amerikai National Air and Space Museumban található, igen rossz állapotban.
A V3 jelű gép a múzeumban (elöl- és hátulnézet)
Az amerikai Northrop Grumman néhány évtizeddel később elkészítette a modern lopakodót…
Az amerikai B-2 spirit külseje pedig – milyen érdekes – több feltűnő hasonlóságot mutat a Ho 229-hez.
Aztán kerül egy kis szakértői csapat, és újraépíti a német csodagépet…
Greatest Mysteries of WWII: Hitler’s Stealth Fighter 720P
Ajánlott még: http://blondesearch.ru/index.
Dr Sz L
Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...