Scroll To Top

Épített értékeiben él a Nemzet.
A hazafiság minimuma épület-örökségünk védelme.

Pihen a komp, kikötötték – Benne hallgat a sötétség

Nincs többé Tápai komp se!
Városunk balvezetése ezt is eltörölte.
Megint egy árnyalattal szegényebb lesz Szeged.

„Pihen a komp, kikötötték,
Benne hallgat a sötétség.”

Eredetileg persze azért, mert

„Az éjszaka közeledik,
A világ lecsendesedik…”

(Petőfi Sándor: FALU VÉGÉN KURTA KOCSMA…)

A mi kompunk azonban a Város balvezetése és a toronyaljasok nemtörődömsége miatt lett csendes.

Tápai partoknál evezünk a langyos őszi délutánban… De ez most a még szokottnál is csöndesebb! Szokatlanul csendes!
Két napja látom a víz felől, hogy Tápé táján minden csöndes. A Tiszán csónakkal közlekedőket nem keresztezi többé a Tápai komp. Így nem is jutnak át többé hagyományos útvonalukon a kirándulók, meg a tápaiak sem a Tiszán.

A veszteségesnek mondott tápai kompot üzemeltető Jaksa Sándor többször próbált Botka Lászlóval tárgyalni, de a városvesztő egyszer sem fogadta. Nem újdonság ez. Így kezeli ő az ügyeit, mindig is így kezelte. Ő azzal tárgyal, akivel neki érdemes! Nem azzal, akivel a Város érdekében lenne érdemes. Ez is az „üvegzseb program” része…

Az üzemeltető levélben tájékoztatta a Város ügyei iránt legkevésbé sem fogékony balvezetőt, hogy a szeptemberi bágyadt búcsúzónál leáll a komp is…

„Nemrég múltam 67 éves tisztelt polgármester úr, nekem sajnos sem pénzem, sem energiám nincs arra, hogy saját anyagi forrásból tartsak fent egy közszolgáltatást annak érdekében, hogy az emberek át tudjanak kelni a Tisza folyón. Nem azért dolgoztam egész életemben, hogy esetlegesen a házam, illetve az eddig kemény munkával megszerzett anyagi javaimat a cég vesztesége miatt elvigyék. Mivel alulfinanszírozta a cégemet, úgy 2013. szeptember 1-től leállítom a komp üzemeltetést. Ön, mint polgármester nem veszi figyelembe a tápéi nép érdekeit” – írta Botkának az üzemeltető levelében.

A Város balvezetése szerint a tápai komp helyzetét alapvetően az M43-as autópálya és a Móra Ferenc híd megépülése változtatta meg, mivel az addig kompot használók többsége ma már ott kel át a Tiszán.



Ezzel szemben Jaksa úr adatai szerint is napi 15-40 ember használja a kompot és az ingyenesen utazók után, egy oda-vissza útra az önkormányzat mintegy 2400 forint támogatást ad a cégnek.
A támogatás szerződés szerinti összege egyébként nem csökkent az idei évben, hanem a 2012-es szintet tartja.
„A korábbi, nyereséges években Jaksa úr nem jelezte, hogy kevesebb önkormányzati támogatással is beérné” – áll epésen a Város (60 milliárdos eladósításában sáros) balvezetésének közleményben.

Lehet révészt váltani, eddig is lehetett volna, ha vele van, vagy volt a gond! Az üvegzsebesek úgyis meglelik majd a hasznukat! Ezért toronyaljaskodnak! Semmi másért. A Város nekik nem számít! De a Tápai kompot így elveszejteni, az a mi veszteségünk, a Város vesztesége.

Pihen a komp, kikötötték… lassan majd végre el is enyészik, mint a kötelén valaha árválkodva himbállott utolsó bőgősbárkaorr…
(Erről sajnos talán kép sem maradt fönn…)

Szeged Város balvezetése nem hogy egy mutatvány bőgősbárkával, vagy vízimalommal nem tud előállni (mint városvédő egyesületünk számtalanszor javasolta), de még a meglévő értékeinket sem képes megőrizni…

Más szemében a szálkát is meglelik, míg magukéban a gerendát sem találják a Várost szipolyozó, gyüttmönt toronyaljasok.
Bennük bizony nem hallgat, de tombol – örömtáncot jár – a sötétség…

Dr Szabó László
Szögedi Védegylet

További olvasmány: Megszűnik a kompközlekedés Tápénál?

 

Ossza meg:

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Dr. Szabó László

Dr. Szabó László - a Szögedi Védegylet alapítója és elnöke, a 2019-es választás egyetlen tősgyökös szögedi polgármesteri jelöltje

Ady szavaival élünk és túlélünk:

Most perc-emberkék dáridója tart,
De építésre készen a kövünk,
Nagyot végezni mégis mi jövünk.
Nagyot és szépet, emberit s magyart.

Ady Endre 1908-ban, 31 évesen (Székely Aladár felvételén)