Scroll To Top
2017. Jégbontó Hava (Február) 19.-e - Kaba, Zsuzsanna, Eliza, Konrád neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

Szeged, ahol ma a sikkasztást, a haverhízlalást és hűtlen kezelést,
a hagyománypusztítást "fejlesztés"-ként emlegetik...

Szeged a halott Város

Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben

jogszolgáltatás 2013. máj. 10.

Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben – tájékoztatta Faludi Csaba, a várost képviselő ügyvéd az MTI-t.

A Szegedi Törvényszék pénteken hozott ítéletében az önkormányzat a beruházás elhúzódása miatt a kivitelezőkkel szemben támasztott 740 millió forintos kötbérigényéből 136 millió forintot talált jogosnak.
   A bíróság kötelezte az A-Híd Építő Zrt., a Szeviép Zrt. és az EuróAszfalt Kft. alkotta konzorciumot a kötbér mellett az összeg 2010 márciusa óta felhalmozódott kamatainak megfizetésére is.
Az ügyvéd elmondta, az elsőfokú ítélet szerint az önkormányzatnak megvan a jogalapja a kötbérkövetelésre. A város azonban a megítélt összeget vitatja, s nem tartja jogosnak a bírói döntést, amely a kötbér napi mértékét tízmillióról négymillió forintra mérsékelte – tette hozzá Faludi Csaba.
A csaknem 30 milliárd forintos költségvetésből, uniós támogatással megvalósuló szegedi tömegközlekedési nagyprojekt egyik legfontosabb elemének számító 1-es villamos vonal felújítási munkái 2009 augusztusában kezdődtek el. Az A-SZ-E konzorcium a 8,7 kilométernyi pálya, a peronok felújítását, egy többsávos jelzőlámpás körforgalom és egy kisebb kereszteződés kiépítését 4,643 milliárd forintért vállalta.
A város legforgalmasabb villamos vonalán a rekonstrukciós munkák első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződniük. A beruházás első szakaszán a szerződésben rögzített határidőhöz képest a kivitelező csak 94 nappal később, 2010. március 9-re fejezte be a munkát, a villamosok pedig csak a vágányzár feloldását követően, 2010. május 9-én indulhattak el újra.
Lakatos Péter bíró az elsőfokú ítélet rövid indoklásában kifejtette, a bíróság részben elfogadta a kivitelező konzorcium érveit, hogy beruházás rajtuk kívül álló okok miatt húzódott el. A csúszást részben a tervekben nem szereplő pluszmunkák megrendelése okozta, majd a téli hideg tette lehetetlenné a beruházás befejezését. A konzorcium azonban 34 napra nem tudta kimenteni magát. A bíróság csökkentette az önkormányzat által követelt kötbér mértékét, mivel a csúszás nem okozott a városnak lényeges érdeksérelmet.

(MTI)



Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Foszerkeszto

Több mint Tréfa