Scroll To Top

A magyarellenes terror legfőbb oka a meggyávult magyar ! (Sz.)

A honlap a hunita.hu-ra költözött, naponta frissülő tartalommal!

Szeged a halott Város

Tömegközlekedés: áprilistól jaj a külvárosban lakóknak!

Összesen 24 buszjárat útvonala rövidül meg, vagy ritkul április 10-től hétvégenként, ünnepnapokon és az iskolai szünetekben, az SZKT ezzel évente 157 millió forintot spórol. Jelentős változások lesznek ugyanakkor a 3-as villamos szombati elindulása miatt is, itt buszjáratok szűnnek meg, illetve új járatok indulnak.

A közgyűlés márciusi ülésén elfogadott változtatás alapelve szerint a külvárosokban (Alsóvároson, Baktóban, Dorozsmán, Gyálaréten, Petőfitelepen, Szentmihályon, Szőregen, Tápén, Újszegeden) a jelenleginél jóval ritkábban járnak majd a buszok, illetve némelyikük csak egy közeli busz- vagy trolivégállomásig közlekedik. Az új szabályozás április 10-én lép hatályba. Mivel a módosítások miatt a külvárosban lakók több esetben is csak átszállással jutnak el a belvárosba, így számukra a hétvégén a vonaljegy átszállójegyként is működik, tehát a rövidített útvonalon közlekedő buszról való átszálláskor nem kell új jegyet érvényesíteni, csupán a meglévő jegy másik oldalát kell kilyukasztani.

A módosításokat az alábbiakban olvashatják, de részletesen tájékozódhatnak az SZKT honlapján is.

A 2-es villamos indulása miatti változások (érvényes március 3-tól):

Március 3-tól megszűnik a 2-es autóbusz.

A 13A jelzésű busz a Mars téri üzletsortól a Móravárosi Bevásárlóközpont érintésével Alsóvároson át jut el az Indóház térre, majd onnan a Laktanya utcán és a Vadkerti téren keresztül a Boldogasszony sugárúton át a Szabadkai út érintésével megy vissza a Móravárosi Bevásárlóközponthoz. A visszirányban a busz útvonala változatlan marad.

A 20-as jelzésű autóbusz vonalát meghosszabbítják a Dugonics tértől a Vadkerti térig.

20A jelzéssel új autóbuszvonalat indítanak, amely a Petőfitelep, Fő tér – Honvéd tér útvonalon közlekedik majd, vonala a korábbi 20-as buszéval lesz azonos.

36-os és 36Y-os jelzésű járatokon kísérleti jelleggel menetidő-csökkentést hajtanak végre. Ez a végállomásról való indulási időpontokon nem változtat, a 36-os busz menetideje 24. a 36Y-é pedig 27 percre csökken.

60-as és a 60Y-os vonalán csak apróbb módosítás lesz, két este közlekedő busz tíz perccel korábban indul.

71-es busz járatait összehangolják az új, szombaton induló 72-es buszéval.

Az új, 72-es busz lényegében a megszüntetett 2-es busz helyett közlekedik ki Újszegedre az Erdélyi térre. Mars téri végállomása ugyanott lesz, ahol a 71-esé van, a Mikszáth utcában.

A 76-os busz egyes járatainak indulási időpontjai módosulnak, ez csak a szabadnapokat érinti.

A 79-es busz esetében a Mars téri megállóból a munkanapokon 6.30 órakor induló járatot csuklós buszra cserélik, így a tanév tartama alatt a rásegítő járat nem közlekedik.

Megszűnik a 83-as busz is szombattól, csakúgy mint a 83A jelzésű járat.

A 84-es busz egyes járatainak indulási időpontja a munkanapokon módosulnak.

Emellett forgalomszervezési okokból valamennyi járaton változik az alacsonypadlós buszok közlekedési rendje, erről is érdemes indulás előtt a megállóban kihelyezett menetrendből tájékozódni.

 A közgyűlés által elfogadott, spórolást célzó változások (érvényes április 10-től):

A 10-es busz Tarjánból, a Víztorony térről a nyári szünetben munkanapokon hajnalban és este húsz, reggeli és délutáni csúcsidőben 10, napközben 15 percenként közlekedik majd. A szombat délelőtti jelenlegi 15 perces követési idő 20 percre nő, tehát lényegében vasárnapi menetrend szerint közlekednek majd a buszok szombaton is.

A 11-es busz a hétvégén harminc percenként közlekedik majd, de menetrendjét összehangolják majd a 21-es buszéval.

Dorozsmáról a hétvégeken csak rövidített útvonalon közlekednek a buszok. A 36-os és a 36Y-os buszok helyett a 36H jelzésű busz közlekedik majd a Czékus utca és a Honvéd tér között. A 75-ös és a 75Y-os buszok helyett 75H jelzéssel közlekedik hétvégén a busz, szintén a Czékus utcából indul a Mars térre.

A 60-as és a 60Y-os szőregi buszok menetrendjében iskolaidőben nem lesz változás, a nyári szünetben azonban 30 percre ritkul a járatok követési ideje. A hétvégéken a buszok nem mennek be a Mars térre, és nem is onnan indulnak ki Szőregre, végállomásuk az újszegedi gyermekkórháznál lesz, érkezési idejüket az 5-ös troli indulási idejéhez időzítik majd.

A 70-es busz hétvégi végállomása a Mars tér helyett szintén a gyerekkórház lesz, onnan lehet majd tömegközlekedéssel eljutni a Füvészkertbe.

A 71-es és a március 3-án induló 72-es járatok iskolaidőben változatlanul tíz percenként járnak majd, tanítási szünetben azonban hajnalban, napközben és kora este 20, a reggeli és a délutáni csúcsidőben 15, míg este 30 percenként közlekednek majd.

Teljesen megszűnik a 71A busz.

A 74-es és 76-os buszok munkanapokon napközben 30 percenként közlekednek majd. A 72Y-os buszt átnevezik 77-esnek, és szombaton 13 órától vasárnap estig 30 percenként közlekedik majd Baktóból Tarjánba, a Víztorony térig.

A 73-as és 73Y-os buszok hétvégi végállomása a városban szintén Tarjánban, a Víztorony téren lesz.

A 78-as és 78A jelzésű buszok hétvégi útvonala szintén megrövidül, a belvárosba igyekvőknek a Vértói úton át kell szállniuk a 9-es trolira.

A 84-es és 84A-s buszok 20 percnél gyakrabban csak tanítási napokon közlekednek majd. A 90-es és 90F-es buszok hétköznapi menetrendjében nem lesz változás, a nyári szünetben azonban csak 40 percenként közlekednek majd munkanapokon is.

Új internetes oldalon is böngészhetik a tömegközlekedési menetrendet az utazók. A www.szegedkozlekedes.hu egy olyan információs oldal, ami a tarjáni Víztorony téri állomás információs szolgáltatásának rendszerét használta bázisul, és fejlesztette tovább. A város, az SZKT, a Tisza Volán és a szoftverfejlesztő cég olyan menetrendi szolgáltatást nyújt, amelyen az összes tömegközlekedésben részt vevő jármű menetrendje és útvonala megtalálható. Az új internetes oldalon az összes tömegközlekedést érintő változás, friss információ azonnal megjelenik, így az utasok a különböző menetrendváltozásokról is értesülnek. Jelenleg a mobilszolgáltatást fejlesztik tovább, útvonaltervezőt képzeltek el és a MÁV-val is felvették a kapcsolatot.

Ossza meg:

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Admin

Webadminisztrátor