Scroll To Top
2016. Álom hava (December) 10.-e - Judit neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

Szeged szavazó többsége ma agymosott lumpenproletár,
akik toronyaljas városvesztőiket újraválasztják...

Szeged a halott Város

Csődközelben a szegedi tömegközlekedés?

Összesen 1,9 milliárd forintnyi különbség van a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) idei várható bevételei és kiadásai között – jelentette ki Tóth István Tibor, a cég ügyvezetője. Mint mondta, az árkiegészítéssel, a jegyeladásokkal körülbelül 4,3 milliárd forintnyi bevételre számíthatnak, míg idén várhatóan 6,2 milliárd forint lesz a kiadás. A parkolási üzletágból nagyjából 400millió forintnyi bevételre számíthat az önkormányzat, ám ha ezt egy az egyben át is adja az SZKT-nak, még mindig hiányozni fog 1,5 milliárd forint.

A közlekedési cég most készíti az idei üzleti tervét, amelyet március 31-ig kell leadni a tulajdonos önkormányzatnak. Az SZKT-nál dolgoznak olyan megoldáson, amely lehetőséget teremt a cég és a közösségi közlekedés talpon maradására. Tóth István Tibor szerint ugyanakkor a közösségi közlekedési hálózat drasztikus átalakítása sem lenne elegendő a hiány betömésére.

Mint mondta, a Tisza Volán szolgáltatási szerződésében az áll: évente csak tíz százalékkal csökkenthető a buszok közlekedtetése. Ezt a limitet azonban a város lényegében elérte az áprilistól tervezett hétvégi járatritkításokkal.

Az SZKT kapacitásai sem csökkenthetőek ugyanakkor akármennyire. Az igazgató elmondása szerint a tömegközlekedési nagyprojektre kötött uniós támogatási szerződés kiköti, hogy melyik felújított, vagy újonnan épített járatot hány évig, milyen kapacitással kell működtetni. – A jelenlegi támogatási szint mellett ugyanakkor ez a közlekedési hálózat fenntarthatatlan – jelentette ki Tóth István Tibor. A cégvezető emlékeztetett: az előző két önkormányzati ciklus intézkedésesi és az SZKT előző ügyvezetésének hanyag magatartása miatt tavaly a cégnek félmilliárd forintot kellett megspórolnia. – Ez racionalizálással, bevételnöveléssel, költségcsökkentéssel sikerült is – mondta az ügyvezető. Az elfogadott városi költségvetés értelmében azonban további 300 milliót kellene idén megspórolni, ami szinte lehetetlen, hiszen nincs hová húzni már a nadrágszíjat. – Tavaly több dologban is kértük a polgármester és a tulajdonos önkormányzat segítségét, ám kéréseink nem találtak meghallgatásra – tette hozzá Tóth István Tibor.

Elmondta azt is: komoly érvágást jelent a cégnek a kötelező minimálbéremelés és a bérkompenzáció. A kormány a saját intézkedéseit az önkormányzatok számára csak a köztisztviselők és a közalkalmazottak esetében fizeti meg, az önkormányzatok által tulajdonolt cégek alkalmazottai számára már nem. Ezt az összeget tehát az SZKT-nak saját költségvetéséből kell kigazdálkodnia.

Tóth István Tibor kérdésünkre elismerte: sem az állami, sem az önkormányzati költségvetésben nem látja a forrását a hiányzó 1,9 milliárd forintnak.



Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

GKriszta