Scroll To Top
2016. Álom hava (December) 03.-a - Ferenc, Olívia neve napja.      Nevenapra / Születésnapra magyar köszöntés

„Most jer : bölcs eleink hamvait tiszteljed,
Virágot szórj rájuk! - Tettüket kövessed!"
(Vedres István)

Szeged a halott Város

Végveszélyben a kamionok vasúti szállítása?

A kamionok vasúton történő szállítása, a RoLa tisztességes piaci körülmények között versenyképes, nem szorul állami támogatásra. Mindaddig azonban, amíg a RoLának meg kell fizetnie a pályahasználati díjat, a kamionok viszont lényegében nem fizetnek útdíjat, nem egyenlők a feltételek. Ezért elkerülhetetlen a RoLa állami támogatása mindaddig, amíg be nem lép a kamionok használat- és szennyezésarányos útdíja.

 

A RoLa Magyarországon hosszú évekig sikertörténetnek bizonyult. Ha átvészelné azt az időt, amíg bevezetik a tehergépkocsik útdíját, nemcsak fennmaradna, hanem komoly fejlődésére is lehetőség nyílik. A RoLa korábbi években megszokott támogatása idén megszűnt, és amennyiben nem történik változás, 2013. január elsejével minden bizonnyal leáll a RoLa-szállítás Magyarországon. A Levegő Munkacsoport ezért elengedhetetlennek tartja az évente mintegy 400 millió forintot kitevő pályahasználati díj megfizetésének átmeneti elengedését a RoLa részére 2013-ban. A Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak, Lázár Jánosnak, és Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek írt levelében a civil szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy az átmeneti kedvezmény megadásával az állam nem veszítene pénzt, hiszen a RoLa megszűnése esetén sem lenne bevétele a pályahasználati díjból. Egyúttal megmaradnának a RoLa egyéb díjfizetései, amelyek évente 900 millió forintot tesznek ki. Megmaradna továbbá mintegy 100 munkahely és az ebből származó adóbefizetés is. Nem utolsósorban pedig évente több tízezerrel kevesebb kamion zúdulna útjainkra, és így kisebb lenne a levegő- és zajszennyezés, kevésbé rongálódnának az útjaink, csökkenne a balesetveszély. Ha lesz útdíj, akkor a RoLa már nem szorul majd támogatásra, azaz ismét fizethetné a pályahasználati díjat. Viszont ha most bedől a RoLa, akkor hiába javulnának a piaci lehetőségei a kilométer-arányos útdíj bevezetésével, hiszen csak jelentős költséggel és időráfordítással lehetne újraindítani.

A Levegő Munkacsoport levele itt tölthető le.



Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Dr.Szabo.Laszlo

Kalendárium

Honi tallózó

Külhoni tallózó